Lime mousse

Igår gjorde jag en moussetårta med limesmak till min pappa.
Verkligen en fräsch och god smak på en mousse.



Mousse
3,5 pressad lime
Socker
3 st gelatinblad
Ca 4 dl lättvispad grädde

Gör så här
Pressa limen i en kastrull, häll på socker efter egen smak. Moussen ska inte vara för sur att äta men heller inte för söt. Under tiden som limen värms upp lägger man gelatinbladen i blöt. När gelatinbladen är mjuka smälter man ner dom i limesaften. Medans det svalnar vispar man grädden. Sen är det bara att blanda ihop allt och hälla upp i en form eller formar.
Busenkel mousse, lycka till!





-Jag rekomenderar verkligen det här-


Kommentarer
Postat av: Filippa

Det blev ju riktigt snyggt när du bara hade röda bär på. Trodde de skulle bli tråkigt, men icke! den blev jättefin :)

2010-09-30 @ 07:15:33
Postat av: Therese

Ja visst blev den och god också :D

Postat av: regina

Fin blogg du har. Kika gärna in på min, http://konditorn.blogg.se

2010-11-08 @ 12:20:33
URL: http://konditorn.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback