Slutprovet i bageri

I torsdags och fredags hade vi slutprov i bageri.
Jag tyckte att allt gick jätte bra och jag självklart fotat lite av det jag gjorde.
Vi skulle göra:
~ Vetedeg (Knutar, längder, kransar)
~ VR-limpa
~ Franskt bondbröd
~ Wienerbröd
~ Strass
~ Prinsesstårta
~ Moussebakelser
~ Chokladpraliner
~ Landgångar

5 moussebakelser med svartvinbär och jordgubbssmak.


Landgången med ost, kycklingröra, skinka och rödbetssallad med köttbullar.


Min prinsesstårta, enkel och snygg.


Mina praliner, blev faktist väldigt nöjd med dom.


Kommentarer
Postat av: Daniel

Pralinerna var skit snygga men ig på hur ni jobbade haha :-)

Postat av: Therese

HAha, det var inte jag som jobbade så kan jag säga :P

2009-05-02 @ 18:03:36
URL: http://delikatess.blogg.se/
Postat av: Christian Eek

Hej, fina saker du gjort!

Kollar mest runt efter bagar bloggar=)

Krille

2010-01-18 @ 22:05:12
URL: http://krillebagare.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback